Kiedy zacząć ćwiczyć po porodzie?


Każda kobieta po urodzeniu dziecka marzy o tym, aby czym prędzej odzyskać zgrabną figurę sprzed okresu ciąży. Kluczem do odniesienia sukcesu jest wdrożenie odpowiednich ćwiczeń wzmacniających, w połączeniu ze zdrową oraz dobrze zbilansowaną dietą. Zatem jakie ćwiczenia po połogu są zalecane?

Niezwykle ważne jest, aby do poszczególnych aktywności fizycznych po porodzie podejść z dużą rozwagą. Otóż ciąża to okres, podczas którego kobiece ciało przeżyła ogromną rewolucję i w związku z tym zawsze potrzebny jest odpowiedni czas, który to pozwoli wrócić organizmowi do normalności.
Aby wdrożyć poszczególne ćwiczenia warto najpierw sprawdzić, czy mięśnie pionowe znajdujące się na brzuchu nie oddzieliły się z powodu znacznego rozszerzenia się tych partii ciała. Jeśli brzuch po porodzie nie wygląda zbyt dobrze, to wówczas warto zacząć regularnie wykonywać brzuszki, które to znacznie zwiększą siłę tych mięśni.

Kiedy warto rozpocząć ćwiczenie po porodzie?

Połóg to szczególny czas w życiu każdej kobiety, kiedy to jej organizm po urodzeniu dziecka zaczyna powoli dochodzić do siebie. Zazwyczaj trwa on:

– 6 po urodzeniu dziecka własnymi siłami,
– 12 tygodni po wykonaniu cesarskiego cięcia.

Warto zawsze pamiętać o tym, aby okresie połogu nie stosować zbyt ciężkich oraz intensywnych treningów sportowych.Niemniej nie oznacza to, że kobieta w tym okresie powinna zostać w zupełności bierna, bowiem jeśli dobrze się czuje, to może ona pozwolić sobie na umiarkowaną aktywność fizyczną.

Dobrze jest poszczególne ćwiczenia po porodzie wykonywać pod okiem doświadczonego trenera, który to posiada rozległa wiedzę na ten temat.